1,6 kg på sin 3 månaders dag!

Igår fyllde vår prinsessa 3 månader, vi har alltså haft henne i en månad nu... helt sjukt vad tiden går fort ändå känns det som att vi alltid haft henne!
Wildas 3 månaders dag firade vi genom att gå till vetrinären (osjysst eller vad!). När valpen är 3 månader eller 12 veckor ska den vaccineras. Vi hade bokat en tid på Arninge djurklinik som är kända för att vara bra (dessvärre också dyra). Jag och Tobias har också haft svårt att klippa klorna på Wilda, hon skriker som en stucken gris och ålar sig så det är omöjligt att hålla kvar henne...
En jätte gullig vetrinär sköterska som hette Hannah tog emot oss. Hannah bekantade sig först lite med Wilda och förklarade för oss att rasen (Praszky Krysarik) är mycket smarta och oftast väldigt envisa, skojjar du eller?
Scenario "det regnar ute": Wilda hatar regn och att bli blöt... Så fort det regnar elelr har regnat så sätter hon sig framför porten och tjurar, vägrar att gå ut utanför porttaket... Det enda man kan göra då är att lyfta ut henne på gräset hoppas på att hon uträttar sina behov oh efter det försöka hänga med när hon springer för livet mot porten igen, haha!
Vaccinationen gick jätte bra hon pep lite men inget mer än så... Projecto grande var det som skulle komma efter klippa klorna på henne... Vetrinären sa  att hon inte kunde lova att det skulle gå men skulle göra sitt bästa!
Har ni sett svenska hundcoachen? Han är helt fantastisk, jag och Tobias sitter tok-fashinerade, bara genom att han tar i kopplet blir hundarna lugna. När jag och Tobias ska klippa Wilda klor tar det mellan 1 och 1,5 timma och då har vi klippt antingen fram eller bakbenen... Hannah tog Wilda i ett  stadigt grepp, lade ned henne på rygg och klippte alla 4 tassarna på mindre än 2 min. Jag började skratta efter och frågade om vi fick ta med henne hem i två veckor för intensivkurs ;)

Vi kunde ju inte bara plåga Wilda på hennes dag... Lite presenter hör till när man fyller år så jag och Tobias gav henne ett rosa nithalsband och ett svart koppel ;)



Nu måste jag rusa, min syster gifter sig idag så det är dags att piffa till peruken lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0