Flyttfirma nästa steg?

Ja då är det dags IGEN (!) att börja packa kartongerna, gaaaah! En killkompis till mig frågade om
jag var zigenare (no offens) för ett tag sen, haha! 
Jag har flyttat som Björn säger "osjysst mycket" senaste tiden... Denna gången bär flyttbussen av tillbaka till gärdet. Jag och Tobias bodde i min studentlägenhet där från förra våren till i Mars när vi flyttade hit till täby.
Studentlägenhet på 30 kvm blev bara liiite litet för oss två, vi kröp på möblerna oh tillslut på varandra. Då blev vi erbjudna en nybyggd lägenhet i Hägernäs strand med balkong i söderläge och 300 m till vattnet (med badstrand och Täbys version av J som dem kallar Pont), sagt och gjort vi flyttade till lägenheten.
Vi resonerade att så länge vi hade en sjysst lägenhet och varandra så skulle allt annat lösa sig. Efter ha bott i vår lägenhet snart 4 månader har vi insett att det finns så mycket annat roligt att göra än att lägga nästan 10 000 kr på en hyra varje månad! Så nu har vi fått tag på en tvåa på Gärdet som vi får ha åtminstånde 2 år,  sen vet vi ju ändå inte vad som händer ;)
Kommer dock att sakna vår soliga balkong och vår sköna granne ovanför. Grannen som jag inte ens vet vad han heter är i 50 års åldern och älskar att prata! Han är en sån där trevlig person att man nästan tror att han måste tro att man är någon annan själv... Ett exempel är när han håller upp dörren. Rent hyffs att göra om någon kommer bakom en eller några steg men Mr Nighbour håller upp dörren när han ser att man kommer från parkeringen eller huset (1-2 min kvar innan man är vid dörren), sååå söt!
Han älskar Wilda också (pluspoäng hos mig!) och hon gillar honom! Häromdagen när jag höll på att tvätta "stötte jag på" (han höll upp dörren när jag var vid tvättstugan) honom. Han var lika glad som vanligt men frågade bekymrat om han fick fråga mig en sak... Självklart sa jag! Jag har letat i flera butiker men vågar inte köpa godis till hunden, hon är ju så liten... "Nej men det behöver du inte göra vi har massor godis hemma " svarade jag.
Men jag vill så gärna, vad kan jag köpa då frågade han. Ja hon älskar ju korv... Efter att ha disskuterat olika korvsorter så gick jag in i lägenheten. 1 h senare plingar det på dörren...
Vem står inte där om vår grannen lycklig upp över öronen... Jag har handlat korv nu :)
Jag ropade på Wilda, öppnade korvpaketet och sa "testa, hon blir jätte glad". Mr Nighbour tog korvbiten och stoppade den i sin mun! OH NO!!!! Han hade missuppfattat mig och trodde jag menade att han skulle testa korven, haha! Jag menade ju testa som att testa ge Wilda korven... Fortfarande dåligt samvete över korvincidenten :S

Vilket långt inlägg det blev om vår granne nu...
Snart kommer Tobias hem så nu ska jag förbereda lite lunch :)
Blir hemmagjord tomatsås med pasta, köttbullar och vitlöksbröd (som jag knepat ihop själv), lite risky när jag börjar försöka laga saker själv brukar sluta med att Tobias gör om och gör rätt...haha



Inte riktigt jag som lagat men man kan ju alltid låtsas ;)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är synd att det ska vara så jobbigt att flytta :( Fler borde få chans att bo där dom vill ;)

2011-04-18 @ 16:48:17
URL: http://flyttfirma.eu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0