Wilda den enda prinsessan i vår familj....

För precis 3 veckor sedan utökade jag och Tobias vår familj med en till medlem... Storken kom inte med en bebis men med en liten vovva. Wilda är världens sötaste, underbaraste och keligaste lilla hund. Haha, samma sekund som jag sitter och skriver keligaste kryper lilla prinsessan upp i mitt knä och fäster blicken på Tobias frukost-omelett... Appropå prinsessa så kändes det konstigt att jag skulle försöka krampa mig fast vid att vara husets prinsessa och behålla det bloggnamnet, för det är bara att inse att hur mycket jag än älskar rosa och glitter så är Wilda numera den enda prinsessan i vår familj!

Jag kom på tanken igår kväll att jag kanske ska börja blogg:a igen, jag har nämligen tagit paus i mina studier och börjat jobba. Jobbet är deltid så jag kommer ha massa eftermiddagar att fördriva mellan mina lekstunder och promenader med Wilda vid sidan av fikaturerna med tjejerna. "Bättre lycka nästa gång" --> Jag kan ju alltid fösöka, haha! Och skiter det sig med bloggandet den här gången så kan jag alltid satsa på "3e gången gillt", har en back-up plan med andra ord...!

Jag ska inte skriva en novell vad som har hänt sen mitt senaste inlägg för flera månader sen utan dyka rakt in i dagens aktiviteter...
Om precis en vecka idag så gifter sig min syster (weeeei), även om hon har tendernserna av att vara en bridezilla så ska det bli fantastiskt att få se min älsta syster äntligen (!) gifta sig. Giftemålet kommer ske i Lidingö Kyrka där även mina föräldrar gifte sig och om jag inte missminner mig alla vi tre döttrar är döpta (ahhhhh)...
Idag ska brudtärnorna och marshalkarna ut till kyrkan och se hur vi ska stå mm...INte för att man kommer kunns stå på så många sätt eftersom kyrkan är väldigt liten men om det lugnar min älskade syster är det självklart jag gör det!

Efter kyrkan så ska jag, Tobias och Wilda möta upp Lisa och Björn. Björn är en av Tobias äldsta barndiomsvänner och Lisa inte helt otippat hans flickvän. Dem är verkligen underbara, så enkelt och kul att umgås med dem!
Spelar ingen roll om vi är ute och käkar middag eller om vi degar i soffan med maräng svish framför Robinsson, vi har alltid kul ihop! Idag ska vi försöka spela kubb ute på Lidingö, sist vi skulle spela kubb började det att ös-regna, haha! Och inte minst börja planera för midsommar, vilket vi har sagt att vi ska göra i ungefär 2 månader nu...*Skärpning*

Innan dagens schema drar igång ska lilla familjen ut på vår balkong och försöka få lite sol på näsan...
Wilda älskar att sola, brukar t o m försöka sola inomhus (lägger sig på golvet i solstrimmor från fönstrerna), ska tipsa henen om BUS istället, inget slår "i.d. Faux Tan" ;)

***

Tobias och Wilda myser i soffan framför Nyhetsmorgon....

Mina älsklingar myser i soffan...


Kommentarer
Postat av: Lisa Jiiiii

Åh du är ju för söt. Du vet att vi tycker minst lika bra om er!

2010-05-25 @ 18:01:13
URL: http://required.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0